تکنولوژی

معرفی سنسور های جارو رباتیک

معرفی سنسور های جارو رباتیک

آیا می خواهید بدانید که در جارو های رباتیک از چه سنسورهایی استفاده می شود؟

در این پست وبلاگ، انواع مختلف حسگرهای مورد استفاده در جارو های رباتیک، اهداف آنها و چرایی اهمیت آنها را مورد بحث قرار خواهیم داد.

همچنین ویژگی‌های مختلف این حسگرها را برسی می کنیم و نحوه استفاده از آن‌ها در جارو رباتیک را شرح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

این مقاله توسط تیم دیزولند برای معرفی سنسور های جارو های رباتیک هست تا شما بدانید دقیق یک جاروی رباتیک خوب همراه با چه سنسور هایی بهترین عملکرد را دارد.

سنسور هایی که امروزه کاربرد زیادی در جارو های رباتیک دارند مهم ترین آن ها سنسور LDS، سنسور ناوبری سه بعدی، سنسور تشخیص فرش و سنسور Lidar می باشد.

معرفی سنسور های جارو رباتیک
سنسورهای جاروی رباتیک چیست؟

جارو رباتیک توسط سنسور های خود می تواند هر عملیاتی مانند تشخیص اجسام و ارتفاع انجام دهد. این حسگرها به ربات اجازه می دهد تا از محیط اطراف خود نقشه برداری کند و مسیر خود را برنامه ریزی کند، که به او کمک می کند از برخورد جلوگیری کند و سطوح را به طور موثر تمیز کند.

چرا سنسورها برای روبات ها مهم هستند؟

جارو های رباتیک به حسگرهایی تکیه می کنند که به آنها کمک می کند تا خانه شما را تمیز کنند. با درک انواع مختلف سنسورهای مورد استفاده در ربات ها، می توانید اهمیت این دستگاه ها را در روال تمیز کردن خود بهتر درک کنید.

برخی از رایج ترین حسگرهای مورد استفاده در جارو های روباتیک عبارتند از:

مادون قرمز، دوربین مادون قرمز، ناوبری مادون قرمز و سنسورهای اولتراسونیک. هر یک از این سنسورها هدف منحصر به فرد خود را دارند و به ربات کمک می کنند تا به طور موثرتری در خانه شما تمیز کند و در اطراف خانه شما حرکت کند. به عنوان مثال، حسگرهای مادون قرمز به ربات کمک می کنند تا اشیا را شناسایی کند و مکان آنها را در یک اتاق یا خانه تعیین کند.

سپس از این اطلاعات برای برنامه ریزی مسیر تمیز کردن ربات استفاده می شود. حسگرهای ناوبری مادون قرمز به ربات اجازه می دهند بدون برخورد با اشیا در اطراف خانه شما حرکت کند و حسگرهای اولتراسونیک به ربات کمک می کنند تا اندازه، شکل و فاصله اشیاء را درک کند.

انواع سنسورهای مورد استفاده در ربات ها

جارو های روباتی شگفت انگیز هستند و روش تمیز کردن خانه هایمان را تغییر داده اند.

با این حال، همه سنسورها به یک شکل استفاده نمی شوند. به عنوان مثال، از سنسورهای ناوبری برای کمک به جاروبرقی ربات برای حرکت در اتاق استفاده می شود.

سنسورهای دیگر برای تشخیص موانع و تمیز کردن اشیا استفاده می شود. این حسگرها با هم به ربات کمک می کنند تا اتاق را به طور موثر تمیز کند.

 

انواع مختلفی از سنسورهای مورد استفاده در روبات ها وجود دارد:

سنسور صخره

ربات‌های جاروبرقی وسایل ایمنی هستند. این دستگاه‌ها از حسگرهای صخره‌ای استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند جاروبرقی شما از پله، نردبان یا کناره میز خانه شما نمی‌افتد. یک سنسور صخره اجسام را تشخیص می‌دهد و هنگامی که انجام می‌شود سیگنالی را ارسال می‌کند. اگر هیچ سیگنالی دریافت نکند، گیرنده مسیر خود را تغییر می دهد و حرکت نمی کند.

سنسور مانع

جارو ممکن است گیر کند یا به کف آسیب برساند. حسگرهای مانع روی سپر قرار می گیرند و در صورت تماس با جسم، جاروبرقی شما را از طریق موانع با خاموش شدن هدایت می کنند.

به محض شناسایی موانع، سنسور خاموش می شود و جاروبرقی را مجبور می کند تا از آن دور شود.

سنسور دیوار

سنسورهای دیواری راه حلی جذاب و موثر برای نظافت فضای داخلی هستند. حسگرها می توانند دیوارها را تشخیص دهند، در امتداد مرزهایشان تمیز کنند و کل خانه را دوباره جدید جلوه دهند.

سنسور چرخ

سنسور چرخ یکی از اجزای کلیدی جاروبرقی های روباتیک و سایر ماشین های تمیز کننده مبتنی بر ربات است.

این به ربات کمک می کند تا از موانع جلوگیری کند و در حین جارو تمیز نگه دارد. علاوه بر این، سنسور چرخ جهت حرکت روبات را تعیین می کند.

این به آن کمک می کند تا در اطراف مبلمان و اشیاء بدون گیر کردن یا از دست دادن مسیر حرکت خود حرکت کند.

انواع دیگری از سنسورهای مورد استفاده در ربات ها عبارتند از سنسورهای مادون قرمز، سنسور های LDS، اولتراسونیک و GPS. این حسگرها به ربات کمک می کنند تا محیط اطراف خود را بهتر درک کند تا بتواند بر اساس آن به اطراف حرکت کند.

 

ویژگی های حسگرها در رباتیک

ویژگی های سنسورها در رباتیک به شرح زیر است

1. اندازه گیری زمان یکی از رایج ترین کاربردهای سنسورها است.

از آنها می توان برای اندازه گیری فواصل زمانی مانند درجه آزادی در ثانیه (DoF/s) استفاده کرد یا می توان از آنها برای تعیین زمان وقوع یک رویداد خاص مانند باز شدن در یا روشن شدن چراغ استفاده کرد.

2. اندازه گیری فاصله یکی دیگر از کاربردهای رایج سنسورها است.

آنها برای تعیین فاصله یک شی از جسم دیگر به منظور تعیین مکان یا سرعت حرکت آن و غیره استفاده می شوند که می تواند در بسیاری از برنامه ها مانند ناوبری، جلوگیری از برخورد، کنترل ربات و غیره مفید باشد.

3. اندازه گیری نیرو نیز یکی دیگر از کاربردهای متداول حسگرها در رباتیک است زیرا می تواند به شما کمک کند اندازه گیری های دقیق تری در مورد دینامیک حرکت ربات خود و نیروهای پاسخ ناشی از برخورد با سایر اشیاء یا بخش هایی از خود ربات خود را بدست آورید که ممکن است بر مسیر حرکت آن تأثیر بگذارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *