تکنولوژی

همه چیز درباره جارو های رباتیک

همه چیز درباره جارو های رباتیک

امروزه جاروبرقی یکی از اصلی‌ترین لوازم خانگی به شمار می‌رود؛ به طوری که حتی تصور تمیز کردن یک محیط بدون این وسیله نیز کاری دشوار است. اما جاروبرقی‌های معمولی نیز خالی از عیب نیستند. عدم دسترسی به نواحی تنگ و کم‌ارتفاع، کمردرد و کوتاه بودن سیم فقط برخی از مشکلاتی آن‌ها است. به همین دلیل تکنولوژی اینجا نیز به کمک بشر آمده و با اختراع جارو رباتیک پیشرفتی در لوازم خانگی به وجود آورده است. اگر شما هم برای خرید جاروی رباتیک هوشمند مردد هستید و قصد دارید با مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید.

جارو رباتیک چیست؟

جارو رباتیک یکی از انواع لوازم خانگی هوشمند است که برای تمیز کردن محیط کاربرد دارد. این وسیله، صفحه‌ای دایره‌ای شکل است که تقریبا مسطح بوده و ارتفاع خیلی کمی از سطح زمین دارد. جاروبرقی هوشمند انواع مختلفی دارد و می‌تواند اقدامات متنوعی انجام دهد. برای مثال یکی از انواع آن فقط برای تمیزکردن زباله‌های ریز مناسب است؛ اما انواع دیگری از آن می‎تواند موی حیوانات را نیز مکیده و سطوح سنگی را تی بکشد. با استفاده از جاروی هوشمند نیازی به دخالت شما در تمیزکاری نیست و تمام محیط به صورت کاملا خودکار نظافت خواهد شد.

 

جارو های رباتیک شیائومی

 

مزایا و معایب جارو رباتیک

اگرچه خوبی‌های وسایل مدرن بر کسی پوشیده نیست، اما مانند هر وسیله دیگری، جارو رباتیک نیز مزایا و معایب خود را دارد. بهتر است پیش از خرید جارو هوشمند با ویژگی‌های آن آشنا شوید تا بتوانید با اطمینان بیشتری تصمیم بگیرید.

مزایای جارو رباتیک

برخلاف جاروبرقی‌های معمولی، جاروبرقی رباتیک به کنترل و دخالت کاربر نیازی ندارد. در واقع فقط کافی است یک برنامه ابتدایی به این دستگاه هوشمند داده شود تا بتواند قدرت مکش خود را تنظیم کرده و هر سطحی را تمیز کند.

این ویژگی برای کسانی که با محدودیت‌های فیزیکی روبه‌رو هستند، بسیار مفید و کاربردی است. اتوماتیک بودن جاروبرقی رباتیک هوشمند همچنین به افراد کمک می‌کند که در طول فرآیند تمیزکاری، از زمان خود استفاده برده و به کارهای دیگری بپردازید.

اگر شاغل هستید، با خرید یک جاروبرقی هوشمند از زمان خود بهینه استفاده کنید.
جارو برقی رباتیک به فضای زیادی نیاز ندارد. همچنین نگهداری از آن بسیار آسان بوده و در صورت عدم آسیب، می‎‎‌تواند سال‌ها برایتان کار کند.

بعلاوه چون ارتفاع بسیار کمی دارد، به آسانی به مناطقی مثل زیر میز، تخت یا حتی زیر مبل دسترسی دارد و به دلیل نداشتن سیم، با محدودیت کوتاهی سیم نیز روبه‌رو نخواهد شد.
بیشتر انواع جارو رباتیک به قابلیت تشخیص هوشمند سطوح مجهز است.

این یعنی جاروبرقی هوشمند شما تشخیص می‌دهد که بر روی سرامیک و پارکت قرار دارد یا با فرش برخورد کرده است و می‌تواند قدرت مکش خود را متناسب با نوع سطح، تغییر دهد. البته باید بدانید که این دستگاه بر روی سطوح سخت (مثل چوب یا سنگ) عملکرد بسیار بهتری دارد.
اغلب جاروبرقی های رباتیک به سنسور تشخیص ارتفاع مجهز هستند و می‌توانند در صورت نزدیک شدن به پله، خطر سقوط را حس کرده و متوقف شوند. البته امتیاز اصلی این لوازم خانگی هوشمند این است که می‌توانید با برنامه ریزی و تغییر تنظیمات آن، یک دیوار مجازی برای جاروبرقی تعریف کرده و ورود به برخی مناطق را برای او ممنوع کنید.

همچنین می‌توانید از طریق اینترنت با موبایل خود به آن متصل شده و حتی در بیرون از منزل نیز، عملیات نظافت را کنترل نمایید.
جاروبرقی رباتیک هوشمند برخلاف جاروهای قدیمی، صدای بسیار کمی دارد و از تولید هرگونه آلودگی صوتی جلوگیری می‌کند. همچنین اغلب مدل‌های آن می‌تواند در صورت نزدیک شدن به اتمام باتری، خود را به شارژر رسانده و به طور اتوماتیک باتری خود را شارژ کند.

معایب جارو رباتیک

بزرگ‎ترین عیب جاروهای رباتیک این است که توان حرکت عمودی را ندارند و به دلیل ارتفاع کم‌شان، نمی‌توانند پله‎ها را تمیز کنند. اما برای جارو کردن ارتفاعات کوتاه (مثل لبه آشپزخانه) مشکلی ندارند. این دستگاه‎های هوشمند به دلیل حجم و توان کمتر موتور، قدرت مکش کمتری از جاروهای معمولی داشته و نمی‎توانند همه انواع زباله را به صورت عمقی تمیز کنند؛ اما برای نظافت زباله‌های ریز و گردوغبار، کاملا مناسبند. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به نظافت، زباله‌های بزرگ و حجیم را برداشته و هرگونه مانعی را از سر راه جارو رباتیک بردارید. به خصوص وجود سیم و کابل‌های طویل ممکن است دستگاه را به دام انداخته و حرکت آن را مختل کند اما باید توجه داشته باشید روی مدل های بالا و پیشرفته این موضوع کاملا برطرف شده به لطف سنسور ناوبری سه بعدی.

بهترین جارو رباتیک

برندهای زیادی اقدام به تولید جاروبرقی رباتیک و عرضه آن به بازار نموده‌اند؛ اما طبعا خیلی از آن‌ها در بازار ایران جایی ندارند. در بین برندهای لوازم خانگی هوشمند در ایران، محصولات خانگی شیائومی از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و کیفیت تضمین‌شده‌ای دارند. یکی از بهترین جاروبرقی های رباتیک در ایران نیز جارو رباتیک شیائومی است. برند محبوب دیگر جارو رباتیک هوشمند نیز برند Fakir است.

برندهایی مانند Viomi، Lydsto و Dreame نیز جاروبرقی هوشمند تولید کرده و به بازار ایران عرضه کرده‌اند. این برندها همگی زیرمجموعه Xiaomi هستند و از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.
اگر قصد خرید بهترین جاروبرقی اسمارت را دارید، پیشنهاد ما جارو رباتیک هوشمند Mop 2 Ultra است. این محصول بسیار معروف بوده و تاکنون رضایت خریداران زیادی را جلب نموده است.

وجود سَری جداگانه برای مکش مو، پاکت زباله، محفظه تخلیه جداگانه، توانایی تی کشیدن و تشخیص هوشمند سطح فقط برخی از امکانات شگفت‌انگیز آن است. فناوری سه‌بعدی Camera 3D این مکنده هوشمند، از برخورد آن با موانع جلوگیری کرده و باتری قدرتمند آن با هر بار شارژ کامل می‌تواند یک محیط 240 مترمربعی را تمیز کند.

قیمت جارو رباتیک

قیمت جاروبرقی رباتیک به برند، قدرت موتور و سنسور و ویژگی‌های آن بستگی دارد. بر این اساس، برای خرید جارو رباتیک هوشمند به طور متوسط باید مبلغی بین 5 تا 20 میلیون تومان هزینه کنید. برای اطلاع از سایر مدل‌ها و قیمت آن‌ها با ما تماس بگیرید.

2 دیدگاه در “همه چیز درباره جارو های رباتیک

  1. مجتبی حاجی حسین خانی گفت:

    سلام
    در نظر دارم یکدستگاه جاروی هوشمند با کارایی خوب و کامل خریداری نمایم ، آپارتمان ما ۱۵۰ متر مربع مساحت و دارای سه اتاق خواب و پوشش کف آن عمدتا فرش و در قسمتهای کمی سنگ است فاقد پله و لبه مرتفع است ، لطفا دستگاه مناسب و با کیفیت و خدمات پس از فروش و حدود قیمت و سایر شرایط را به ما اعلام و راهنمایی فرمائید .
    ارادتمند حسین خانی

    1. پشتیبانی دیزولند گفت:

      سلام وقتتون بخیر پیشنهاد ما به شما جارو های رباتیک Mop 2 Pro و Mop 2 Ultra می باشد.جارو رباتیک Mop 2 Ultra یکی از کاملترین سزی های جارو های رباتیک می باشد که سنسور های به روز و قدرت مکش بالای توانسته توجه بالای کار بران به خودش جذب کنه. سیستم ناوبری سه بعدی و دیوار مجازی در اپلیکیشن این محصول باعث شده طبق نقشه ای که به شما میده توانایی کنترل بهتر و جارو کشی و طی کشی بهتری داشته باشید. تمامی این موارد در جارو Mop2 Pro می باشد و فقط سنسور های آن کمی قدیمیتر می باشد. بزرسی کامل جارو های رباتیک میتونید از اینستاگرام ما ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *